Efter kritik: Saade ger pengar till välgörenhet


Nu backar Eric Saade.

Pengarna den svenska popstjärnan tjänar på de dyra och kritiserade backstagebiljetterna ska skänkas till välgörenhetsorganisationen Min stora dag.

- Jag bryr mig om barn. Jag har själv sju småsyskon, säger Eric Saade till Expressen.se.

1495 kronor för en autograf och en bild tillsammans med idolen.

Det är vad det kostar för fansen att träffa Eric Saade efter hans konserter, går det att läsa på sångarens hemsida.

En kostnad som har retat upp många av artistens fans.

"Blir fysiskt illamående av ditt sätt att locka fansen på pengar", skrev en av dem på Saades Facebooksida häromdagen.

"Har köpt din musik online men tänker försöka returnera skiten", skriver en annan.

Flera kända svenska artister har också reagerat på de dyra biljetterna.

På måndagen skrev Pernilla Andersson exempelvis på Facebook:

"Skärp dig"

"Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser att Erik Saade tar 1500 spänn för att träffa sina fans... Kalla mig gammalmodig, men i min värld har vi artister ingen karriär utan vår publik! Fjant Saade! Skärp dig. Dessutom är din publik bara barn. 1 500 spänn är väldigt många veckopengar. SKÄMMES!"

Efter kritiken säger nu Eric Saade till Expressens.se att han kommer att skänka pengarna till välgörenhetsorganisationen Min stora dag, som han tidigare har jobbat med.

- Alla pengarna går till Min stora dag. Jag brukar skänka pengar till dem och gjorde det även under förra turnén. Jag bryr mig om barn. Jag har själv sju småsyskon.

- Men jag hade inte tänkt berätta det här förrän på torsdag i samband med att 40 barn från Min stora dag är med på genrepet i Helsingborg.

I tisdagens Kvällsposten/Expressen berättade Eric Saades manager Tomas Lingman för Per-Ola Olhsson om biljetterna:

Det är inget ovanligt internationellt. Vi tvingar ingen att köpa biljetterna. De som vill och har råd med det får en möjlighet att möta Eric Saade. Han har ju inte möjlighet att träffa alla efter konserterna.

- Det finns ingen tidsbegränsning, men det handlar inte om timmar. Det faller sig naturligt efter att bilder har tagits och autografer skrivits, säger Tomas Lingman.

Jag säger då bara: Pernilla Andersson.. SKÄMMES! DU VET INGENTING! VISSTE DU KANSKE ATT HAN HAR SIGNERINGAR? OCH ATT HAN HAR EN LÅT TILL FANSEN SOM HETER WITHOUT YOU IM NOTHING? SKÄRP DIG! DU KAN INTE ENS STAVA HANS NAMN RÄTT... OCH DU... MINA FÖRÄLDRAR ÄR FANS, DOM ÄR INTE BARN.

/Jennifer - sorry om nån av er gillar pernilla eller nåt... jag blev bara väldigt sur...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är inga riktiga fans om de skriver att de tänker returnera hans musik... Inte heller om de säger att de blir illamående av hans sätt... Det är de som ska skärpa sig!

2012-03-27 @ 19:06:07
URL: http://Http://jjennyaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0