Eric's raggnings repliker :)



Hur raggar du?

— Jag visar nog väldigt tydligt om jag är intresserad, genom att antingen bara berätta det, och säga hur jag känner, eller så är jag bara väldigt tyst och låter ögonen och mina blickar sköta jobbet. Det är viktigt att göra allt med glimten i ögat. Jag är inte den som kör med värsta raggningsreplikerna, även om det faktiskt finns raggningsrepliker som är bra.




Vad är mest effektivt?

— Att vara sig själv och att våga släppa in personen. Jag gillar dessutom att skämma bort tjejen, ge henne komplimanger och vara gentleman.



Vad har du för tips?

— Var dig själv. Bjud på dig själv. Visa att du är intresserad. Ge komplimanger.

Sjung en duett med henne. Det funkade för mig i alla fall.



Hur avvisar man någon på bästa sätt?

— Jag är alltid väldigt rak. Har man flickvän är det bara att säga som det är, men på ett snällt sätt förstås. Har man inte flickvän så säger man bara att man inte är intresserad, men även där på ett snällt sätt.



Vad är den bästa/sämsta raggningsrepliken du har hört?

— Jag sa faktiskt så här till min flickvän när vi inte riktigt var tillsammans. Du är en sån person som om du skulle ha en cola med lite kvar i och om jag var törstig, så skulle du ge den till mig liksom. Nu när jag tänker tillbaka på det så låter det sjukt skumt. Men det gick ju hem i alla fall. Hon säger att var något av det gulligaste hon nånsin hört. Så säg gulliga saker!

— Den sämsta vet jag inte riktigt. Men det är väl någon gång när jag inledde ett samtal med någon, fast att jag inte hade något att säga. Det blev sjukt tyst.



Vad är den bästa/sämsta raggningsrepliken som någon har sagt till dig?

— Hej vad söt du var, ska vi hänga? Jag tolkar det som en väldigt gullig raggningsreplik. En dålig raggningsreplik är t.ex. när någon visslar! Vad gör du senare ikväll. Det uppskattas inte av mig i alla fall.

— Den roligaste jag har hört är nog: Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl Åtminstone snubbla lite.



Skulle du kunna använda dig av samma raggningsrepliker som du använder på krogen, mitt på dagen?

— Ja, det tycker jag. Jag använder i alla fall inte ett annat språk på kvällen än mitt på dagen. Man ska vara sig själv och inte ändra beteende bara för att man är ute på krogen till exempel.



Brukar du få till det?

— Rolig fråga. Men ja. Jag brukar väl det. Jag fick i alla fall till det den gången det var viktigast – när jag träffade min flickvän. Så jag är nöjd



Vad är förbjudet att göra när man raggar?

— Man får inte vara för närgången.



Vad är big no-no?

— Att ha dålig andedräkt är nog det värsta av allt. Det är inte många gånger man vill stanna kvar och prata med någon som verkligen luktar riktigt illa i munnen.



Haha så sjukt söt han är! :)

/Angelika♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0