Eric Saade letar efter något nytt

Eric Saade gör bara ett par spelningar i sommar och en av dem var på tisdagskvällen i Båstad.
 
Båstad.    Det har blivit en tradition att Kattarpssonen under tennisveckorna gör ett framträdanden på det röda gruset i Båstad tennisstadion.

– Detta är fjärde gången och tredje året i rad, det är väldigt roligt med tanke på att jag inte gör någon turné i Sverige då jag gjorde min första arenaturné i våras.

På Facebook hade Eric innan konserten skrivit att det skulle bli gött med lite avskalad livepop. Och visst blev det bra drag som den unga publiken gillade. Fyra låtar hann han med, “Without You I'm Nothing”, hans och Tone Damli's gemensamma låt “ Imagine”, "Popular" också naturligtvis senaste singeln, “Hotter than fire”.

– Jag håller mest på med att skriva ny musik, samt promotion i andra länder. När jag nu kom hem på semester fick jag en förfrågan att vara med här i Båstad och för mig var det en självklarhet .

I skrivarverkstaden letar han efter något nytt. Han vill prova på att göra något annat än elektronisk pop.

– Jag tror att det kommer att bli mycket tyngre och organisk inblandat i det elektroniska.

Varför då?

– Man går bara på känslor då man skriver musik. Jag älskar hip-hop, soul och rhythm and blues och jag ska försöka blanda in det i min popmusik. Man utvecklas, jag blir äldre och fansen blir också äldre.

Eric kom direkt till Båstad från familjehemmet i Kattarp.

– Det är skönt att komma till landet, när man tittar ut från ett fönster och bara ser åkrar, så mår jag så bra.

Nu ska Eric fortsätta semestern. Hans förhållande till spelet tennis är det lite si och så med, men han har inte gett upp idrottandet.

– Jag ska försöka lära mig att spela golf, mest för att man då kan koppla av lite.

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0