Eric Saade gör exklusiv spelning på Stockholm Pride

Eric Saade gör en exklusiv spelning på Stockholm Pride fredag  den 3 augusti. Showen är ett utdrag ur Erics inomhusturné POP EXLPOSION  från i våras och blir hans enda konsert i Sverige i sommar.

‑  Jag har aldrig spelat på Stockholm Pride tidigare och därför ska det  bli extra kul! Showen blir ett utdrag ur POP EXPLOSION, min inomhusturné  som jag gjorde i våras. Jag hoppas att många Saade-fans är där när det  smäller. Det kommer bli en stor fredagskväll den 3 augusti, både för mig  och för publiken, säger Eric Saade och fortsätter: ‑ Det kan mycket väl bli så att jag tar med mig en tjejkompis från Norge också som sällskap på scenen.

‑ Det är nog många som dansar en liten glädjedans över den här nyheten, säger Alf Kjeller, festivalchef Stockholm Pride.

Eric Saade gör sin enda Sverigespelning i sommar på Parkscenen i Pride Park, Tantolunden i Stockholm, fredagen den 3 augusti.

Om Eric Saade

Eric Saade är just nu aktuell med duetten ”Imagine” som han gör tillsammans med den norska popstjärnan Tone Damli,  känd från norska Idol 2005. Han är en av våra största svenska  popartister och var under 2011 den bäst säljande manliga skivartisten  med albumen ”Saade Vol 1” och ”Saade Vol 2”. I våras genomförde han en  stor inomhusturné under namnet POP EXPLOSION.

Eric Saade slog  igenom stor i Sverige när han tävlade i Melodifestivalen 2010 med låten  ”Manboy”. 2011 vann han Melodifestivalen och kom trea i Eurovision Song  Contest med ”Popular”, Sveriges då bästa resultat i tävlingen sedan  1999.

Man köper biljetter på Ticnet.

//J

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0